هدایت به بالای صفحه

هفت راه برای اطمینان از موفقیت کاری تان

تغییرات عمیق و تاثیرگذار اقتصادی ای رخ داده اند و کسب و کارها هرگز مانند گذشته نخواهد بود .

 

هفت راه برای اطمینان از موفقیت کاری تان

 ). است Entrepreneur( متن پیش رو نسخه ای ویرایش شده از « هدایت رکود اقتصادی » نوشته ی دونالد تودرین از انتشارات

طبق گفته ها ، روزهای تیره و تاریک بحران اقتصادی به پایان رسیده است اما من متوجه شده ام که هزینه ها برای صاحبان کسب و کارهای کوچک مقدار اندکی افزایش یافته در حالی که درامد آنها به طرز ناراحت کننده ای پایین باقی مانده است . هرچند که مشتریان ، کمی سر کیسه های خود را شل کرده اند اما این واضح و مبرهن است که عادات خرید ما تغییر کرده است .

تغییرات عمیق و تاثیرگذار اقتصادی ای رخ داده اند و کسب و کارها هرگز مانند گذشته نخواهد بود .

کارآفرینان - خواه افراد بیکاری باشند که میخواهند خود وارد عمل شوند یا افراد مجربی که خواستار بازگرداندن اقبال خود هستند -برای نجات خود باید کارهای خود را به شیوه های متفاوتی انجام دهند . همه باید تغییر کنند ، مخصوصا صاحبان کسب و کارهای کوچک . خوشبختانه عواملی که بدون تغییر مانده اند ، اساس کسب و کار هستند ؛ به عنوان مثال آن جنبه های مدیریتی ای که تقریبا تمامی کارآفرینان دارا هستند : سرسختی ، تعهد و بصیرت و مهارت های تجارتی .

استراتژی های نوینی مورد نیاز است ؛ هرچند که استراتژی ها به صورت پیش فرض برای شرایط متغیر کاری طراحی شده اند .

من فرصت توسعه و پیاده سازی این استراتژی ها را بصورت مستقیم و دسته اول در دوران کساد اقتصادی و پسایند آن داشته ام و خود آنها را به کار برده ام .

در طول این سال ها ، نه تنها مشاور بسیاری از پروژه های تجاری بوده ام بلکه خود دستی در به راه انداختن بیش از 57 کسب و کار داشته ام و طبق آموخته های خود

از خط مقدم نبرد کسب و کارهای کوچک ، اعمال کارامد و ناکارامد در دنیای امروزی را به خوبی می شناسم .

کتاب زندگی خود را طراحی کنید

این 7 نکته برای کمک به اطمینان یافتن شما از موفقیت کسب و کارتان است :

1 . برنامه ای مکتوب داشته باشید .

بدون برنامه ، داشتن کسب و کاری موفق ، تنها یک رویا است . نیازی به نوشتن چند جلد کتاب ندارید بلکه تنها نوشتن چند صفحه پیرامون اهداف مشخص شده ، راهبردها ، مسائل مالی ، برنامه خرید و فروش و تعیین پول مورد نیاز کافی است . نوشتن تمامی این ها ، اولین قدم حیاتی شماست .

 

2 . به برنامه خود وابسته نشوید .

تمامی ژنرال های نظامی بزرگ تاریخ می دانستند که حتی فکرشده ترین برنامه های ممکن ، درزمان پرواز گلوله ها بر فراز سرشان ، باید در آتش ریخته شوند . سازگار شوید ، مقابله کنید و دیگران را مغلوب سازید.

3 . گذشته ی خود را تحت کنترل بگیرید و به اطرافیان گوش فرا دهید .

مشاوران ، عواملی حیاتی هستند چرا که شما به افرادی نیاز دارید که ایده های شما را انعکاس دهند ، اعمال شما را بازبینی کنند ، به سمت موفقیت های بزرگ تر سوقتان دهند و شما را پایبند به تعهد های تان نگه دارند . همواره به گفته های خود عمل کنید و تعهد های تان را زیر پا نگذارید ، حتی اگر چالش برانگیز و دشوار باشند . این مسئله تنها به شما مربوط نیست ، بلکه مسئله ی کسب و کار شماست . امور خود را شخصی سازی نکنید و از احساسات دوری کنید . نگذارید گذشته تان خود را به شما تحمیل کند و کنترل شما را در دست بگیرد .

 

4 . همه چیز را پیگیری کنید و آمارتان را مدیریت کنید .

برای هر چیز ، سامانه ای مکتوب بسازید ؛ چرا که در آینده منفعت بسیاری را درو خواهید کرد . این روش برای آموزش کارمندان خود و حفظ ثبات  کسب و کارتان، بسیار کاربردی است . آمار کسب و کارتان را بدانید و هر روز آنها را چک کنید و تمامی تصمیمات خود را با توجه  به نتایج به دست آمده از آن ها بگیرید . یکی از مهم ترین براوردهای مالی ، نقدینگی بر حسب فرم است . مقدار پول مورد نیاز ، برای انجام کسب و کارتان را مشخص کنید و تا زمانی که آن را فراهم نکرده اید ، کسب و کارتان را آغاز نکنید .

 

5 . کارمندان را نماینده خود قرار دهید و از مدیریت ذره بینی آنها جلوگیری کنید .

وظیفه ی یک مدیر ، محول کردن کارها و مسئولیت ها به سایرین و بررسی پیشرفت است . پس شیفته ی تسلط و کنترل داشتن نباشید . سازماندهی تجارت خود را با ثبات و استحکام نگاه دارید . اگر به درستی وکالت امور را به دیگران بسپارید ، نتایج بهتر و بیشتر از تصورتان خواهد بود . یک برنامه مکتوب آموزشی و جهت یافته طراحی کنید تا کارمندانتان مسائل مورد نیاز را درک کنند . سامانه ای مشوق و انگیزشی به کار ببرید و دیدگاهی طراحی کنید که مشکلاتی که به طور ناگهانی پیش می آیند را فاجعه تلقی نکند.

 

6 . از فضای اینترنت استفاده کنید .

استفاده از اینترنت روشی بسیار قدرتمند و به صرفه است اما نیاز به مهارت مربوطه و وقف زمان زیادی دارد . این مسئله در واقع درباره ی ساختن یک جامعه با استفاده از فیسبوک ، یوتیوب ، توییتر و وبلاگ های مختلف است تا برای تجارت خود روابطی به وجود آورید . شما باید با جریان امروزی و به سرعت پیش بروید ؛ چرا که رقبای شما از این راه خواهند رفت .

 

7 . تجارت خود را از نو بسازید .

مسئله مورد توجه شما باید منافع اینترنتی باشد نه درامد ناخالص . خود را از تاریخچه ی خویش جدا کنید و مزیتی رقابتی بسازید . خواه جایگاهی متمرکز باشد یا خدمت رسانی فوق العاده ، اما از تخفیف برای نیل به مقصودتان استفاده نکنید .

و مهمتر از همه ، خوش باشید . کارآفرین بودن انتخاب شماست . پس آن را به کار ببرید . یقینا این کار قابل انجام است . اگر راه درست را پیش بروید ، نجات خواهید یافت و در اقتصاد کوچک خود ، موفق و درخشان خواهید بود .

بازنویسی/ راضیه آزاد


نویسنده : گروه همدلی
برچسب :